Jue, Dic

Página Web / Website: http://www.chateau-montsoreau.com
Correo Electrónico / E-mail: contact@chateau-montsoreau.com
Director: Marie-Caroline Chaudruc
Aspectos Relevantes / Relevant aspects: The permanent collection of the Château de Montsoreau-Museum of contemporary art is the world's largest collection of works from the Art & Language movement, which is at th origin of Conceptual art.
Servicios / Services: Groups, scholars, individuals.
Historia / History: Created in April 2016 on the initiative of the French contemporary art collector Philippe Méaille, the Château de Montsoreau-Museum of contemporary art is a radical, committed, living place.
Its permanent collection is the world's largest collection of works from the Art & Language movement.
It is located two hours from Paris, in the Loire Valley World Heritage of Unesco. The cultural program of the Château de Montsoreau-Museum of Contemporary Art is a mirror of the creative wealth of today's artists. It is organized around temporary exhibitions, events, meetings, concerts and performances.
Horario de atención / Office hours: 10h-19h every day.
Temas de la Colección / Subjects of the Collecction: Conceptual Art, Art & Language movement.

Redes Sociales / Social Networks:

Quien reporta / Registered by: Chaudruc

Información publicada tal como fue enviada por la Institución a museodata.com / Information posted such as it was sent by the Institution to museodata.com

REMBIM

REMBIM